A linképítést nevezhetjük egyfajta marketing ugródeszkának is. Hiszen ez az az eszköz, aminek a segítségével össze lehet kötni a weboldalakat. A linképítés tehát úgymond kapcsolatokat hoz létre a különböző honlapok között, hogy egyiken keresztül rátalálhassunk a másikra.

Tényleg, mint a valós életben, egyik emberen keresztül meg lehet ismerni a másikat, és így lesznek kiterjedtek a kapcsolatok is. Ez a networking folyamata, a hálózat kiépítése. Az internetmarketing világában ezt a kapcsolatépítést, networking-et a linképítésen keresztül érhetjük el. Talán így már jobban érzékelhető laikus szemmel is, miért fontos eszköz a linképítés. Nevezhetjük ezeket linkkapcsolatoknak is, mindegyik link adott szinten lesz értékes.

Fontosak lesznek a minőségi linkek, ezért a linképítés során törekedni kell az arányosságra és a minőségre egyaránt. A minőség fogja meghatározni, hogy a Google hogyan fogja értékelni ezeket az oldalunkra mutató linkeket. A Google a linkek alapján végzi a hatalmas világhálón a rendszerezést. Ezért elmondható, hogy a linkkapcsolatok adják az internet alapjait. Ha ezeket átlátjuk és megértjük, akkor meg fogjuk érteni, miért olyan fontos egy webáruház számára a linképítést alkalmazni.

A Google-nek megvannak a maga rangsorolási tényezői, ami alapján ezeket a linkeket is besorolja, különböző kategóriákba. Azért is éri meg ezzel erősíteni hirdetéseinket, mivel a Google algoritmusa rendelkezik az egyik legfejlettebb öntauló funkcióval, ezáltal folyamatosan fejlődik abban, hogy értelmezze a felhasználók keresési motivációit. A professzionális marketing eszközök alkalmazásáért érdemes szakmai tanácsokkal élni, melyet a marketingkalkulator.hu oldalán is találhatunk!